Su Böreği




Corona virüs yüzünden hafta sonu ilan edilen sokağa çıkma yasağında ev halkının isteği üzerine kıymalı pide, su böreği, cipsli çıtır tavuk, beyaz pasta, pastane işi puding hazırladım. Su böreğini yıllardır yapmak istiyordum, bu zamana kısmetmiş. Su böreğinin tarifini Masmavi 3 Mutfakta adlı Youtube kanalından aldım. Su böreğinin ince ayrıntılarını görmek için, Youtube Masmavi 3 Mutfakta kanalından tarifin videosunu izlemenizi tavsiye ederim.

Hamuru için:
6 Yumurta
1,5 Tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
İçi için:
Süzme peynir
Lor peyniri, maydanoz
Ayrıca:
125gr. Tereyağı
Yarım çay bardağı sıvı yağ

Yapılışı: Tuzla yumurtayı iyice çırptım. Unu ilave edip, ele yapışan bir hamur yoğurdum. Su böreği hamurunda su kullanılmıyor. Su böreğinin hamuru sadece yumurta, un, tuzla yoğruluyor. Az un serpilmiş tezgâhın üzerine hamuru alıp, bir kez daha yoğurdum. Hamurdan 10 adet beze yaptım. Hamur bezelerini 30 dakika dinlendirdim. Bezenin birini merdaneyle açıp, tereyağıyla yağlanmış tepsiye koydum. Tereyağıyla sıvı yağı tavaya alıp, tereyağını erittim. Tepsideki yufkanın üzerini yağladım. Büyük bir tencere de bol su kaynattım. 1 Yemek kaşığı tuz ve yarım çay bardağı sıvı yağ ekleyip karıştırdım. İkinci bezeyi de açtım ve kaynar suda 30 saniye haşladım. Haşlarken yufka yapışmaması için kepçeyle ara ara karıştırdım. Yufkayı süzgece çıkarıp, hemen soğuk suya attım. Soğuk sudan çıkarıp fazla sularını sıyırdım. Yufkayı tepsiye alıp, üzerine yağ sürdüm. Yufkalar 5 tane olana kadar bu şekilde hazırladım. Üzerine peynirli harcı koyup yaydım. Kalan 5 bezeyi de aynı şekilde hazırladım. En üstüne kalan tereyağını sürdüm. 220 Dereceli ısınmış fırında, altı üstü kızarana kadar pişirdim. Fırından çıkınca üzerine temiz bir be örttüm ve 10 dakika beklettim.

Not: Haşlama suyu 1 kez değiştirilir. Ben bezeler yarılanınca suyu değiştirdim.
Not: Soğuk su ılınınca değiştirilir.


Yorumlar