Kıymalı Pide




Hafta sonu sokağa çıkma yasağı vardı. Hafta sonu için ev halkının çok sevdiği kıymalı pide pişirdim. Kıymalı pidem enfes oldu.

Hamuru için:
1 Su bardağı ılık süt
Yarım çay bardağına yakın eritilmiş tereyağı
1 Paket ınstant maya
Aldığı kadar un
1 Yumurta akı
1 Tatlı kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
İçi için:
200gr. Kıyma
1 Domates
1 Orta boy soğan
1 Yeşil biber
Tuz, karabiber, pul biber, isot
Üzeri için:
1 Yumurta sarısı (az sıvı yağ karıştırdım)
Tereyağı

Yapılışı: Sütü, yağı, mayayı, yumurta akını, şekeri karıştırdım. Unu, tuzu ekledim. Ele yapışmayan çok yumuşak bir hamur yoğurdum. Üzerini streç folyoyla kapattım ve hamur kabarana kadar beklettim. Hamuru tekrar yoğurdum. Pide hamurundan 6 adet beze yaptım. Bezeleri unla ve merdaneyle oval şeklinde açtım. Kıymalı harcı ortalarına koyup yaydım. Kenarlarını kapattım ve kenarlarına yumurta sarısı sürdüm. Kıymalı pideleri tepsi mayası verdirmeden ısıtılmış fırında pişirdim. Fırından çıkan pidelerin kenarlarına tereyağı sürdüm. Tepsinin üzerine temiz bir örtü örttüm ve bir süre beklettim.



Yorumlar