Tuzlu Pankek (Diyet)



Diyet yapanlar için de uygun olan bu tuzlu pankeki çok seviyorum. Bence çok lezzetliler. Diyet yaptığım zamanlarda haftada 1-2 kez pişiriyorum.  Yanında sadece 1 salatalık 1 domates tüketiyorum. Diyet pankeki bazen tam buğday unuyla bazen Kenton nohut unuyla hazırlıyorum. Yumuşacık puf puf oluyorlar (özellikle nohut unuyla hazırlananlar). Tuzlu diyet pankek 1 kişiliktir, isteyenler malzemeleri çoğaltarak hazırlayabilirler.

1 Yumurta
20gr. Tam buğday unu veya Kenton nohut unu
Çeyrek çay kaşığı karbonat
30gr. Süzme peynir veya yarım yağlı peynir
Birkaç dal maydanoz (ince doğranmış)
Tuz, pul biber
2-3 Yemek kaşığı su veya süt
Ayrıca:
1 Tatlı kaşığı zeytinyağı

Yapılışı: Yumurtayı, peyniri, maydanozu peynir ezilene kadar karıştırdım. Unu, suyu, tuzu, pul biberi, karbonatı ekledim. Koyu kek hamuru kıvamında bir hamur oldu. Yanmaz tavaya 1 tatlı kaşığı zeytinyağını koyup kızdırdım. Tavaya birer yemek kaşığı pankek hamurundan koyup, arkalı önlü pişirdim.  Sıcak veya ılık servis yapılır.

Yorumlar