Tam Buğday Ekmeği



Instagram’dan takip ettiğim Betella’nın hangi tarifini denediysem çok beğendim. Puding, tahinli altın kek, tam buğday ekmeği, fıstık ezmeli kurabiye, brownimsi Betella’nın denediğim tariflerinden. Tam buğday ekmeği diyete uygun çok leziz bir ekmek. Tam buğday ekmeğinin hamurunu dinlendirdikten sonra hamur parçalarını otuzar gram tartıp, yuvarlayıp pişiriyorum. Tam buğday ekmeğini istediğiniz şekillerde yapabilirsiniz, isterseniz baton kek kalıbında pişirebilirsiniz. Ekmek bayatlamasın diye fazlasını derin dondurucuya kaldırıyorum (Betella’nın tavsiyesiyle), lazım oldukça derin dondurucudan çıkarıp kullanıyorum.


4 Su bardağı tam buğday unu
1 Su bardağı süt
Yarım su bardağı su
1 Paket instant maya
1 Tatlı kaşığı bal
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Yumurta
1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Yapılışı: Su ve süt karışımını hafif ılıttım. Balı ekleyip karıştırdım. Unu derin bir kaba aldım, ortasını açtım ve ortaya mayayı koydum. Sıvı karışımı mayanın üzerine ilave ettim ve birkaç dakika beklettim (5 dakika bekletiyorum). Zeytinyağını, tuzu, yumurtayı ekleyip yoğurdum. Üzerini streç filmle kapladım ve 1 saat mayalandırdım. Hafifçe yoğurup, küçük yuvarlak şekiller verdim. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye ekmekleri dizdim. 30 Dakika daha mayalandırdım. Üzerlerine yumurta beyazı sürdüm. Çiğ susam serptim. Ekmeklerin üzerlerine keten tohumu, ay çekirdeği, istediğiniz tohumlardan serpebilirsiniz. Hazırladığım tam buğday unlu ekmekleri fırında pişirdim.   

Yorumlar