Tahinli Pekmezli Diyet Muffin



Tahinli pekmezli diyet muffinin ununu, göz kararı koyduğum için ununu biraz kaçırmışım. Biraz süt ekleyince, 3 adet muffin beklerken 4 adet muffin çıkı. Malzemeleri çoğaltarak daha çok pekmezli tahinli muffin elde edebilirsiniz. Ayrıca keklerinize unu fazla kaçırdığınız zaman, biraz süt ilave ederek kek hamurunu istediğiniz kıvama getirebilirsiniz. Tahinli pekmezli muffine yağ ilave etmedim. Bence tahinin yağı yeterli, ek yağ koymaya gerek görmedim.

 1 Yumurta
1 Yemek kaşığı dolusu yoğurt
2 Yemek kaşığı süt
3 Yemek kaşığı dolusu pekmez
2 Yemek kaşığı dolusu tahin
1 Çay kaşığı dolusu kabartma tozu
5 Adet İran hurması (küçük küp kesilmiş)
Aldığı kadar tam buğday unu
Üzeri için: Ceviz içi
Yapılışı: Sıvı malzemeleri bir kâseye koyup çırptım. Kuru malzemeleri ekleyip karıştırdım. Küçük doğranmış ve una bulanmış hurmayı (hurmayı suda bekletmedim) hamura ilave edip karıştırdım. Hamuru muffin kalıplarına koydum ve üzerlerine ceviz koydum. Fırında pişirdim.

Yorumlar