Pöç Haşlama



Bizimkiler pöç almışlar, ben de haşlamasını pişirmek istedim. You tube’da tariflere bakarken Anadolu Yemekleri- Aydın Aşık kanalında pöç haşlama tarifini buldum. Pöç haşlamaya baharatları kendi damak tadımıza göre koydum. Değişik olarak içine irice doğradığım kereviz sapları ilave ettim. Tarif güzel leziz bir tarifti, bizimkiler çok beğendiler. Ama pöç eti benim damak tadıma uygun değildi, pöç etinin tadı bana biraz ağır geldi. Çok geç pişen bir yemektir, isterseniz düdüklü tencerede pişirebilirsiniz. Ben düdüklü tencere kullanmadığım için normal tencerede pişirdim. 

1kg. Pöç
1 Büyük havuç (iri doğranmış)
2 Büyük soğan (4’e kestim)
1 Büyük patates (iri doğranmış)
Kereviz sapları (iri doğranmış)
Birkaç sarımsak (iri doğranmış)
1 Yemek kaşığı sıvı yağ
Tuz, karabiber, pul biber
Kekik, biberiye, kırmızı toz biber


Yapılışı: Etleri yağsız olarak rengi dönene dek hafifçe kavurdum. Ayrı bir tencerede 1 yemek kaşığı sıvı yağı kızdırdım. Yağa soğanları ve havucu ilave edip soteledim. Eti ekleyip karıştırdım. Yeterince su ilave ettim. Siyah köpüklerini ara ara aldım. Siyah köpüklenmesi bitince baharatları, tuzu, kereviz saplarını, sarımsakları ilave ettim. Üzerine kapak kapatıp pişmeye bıraktım. Pişmesine yakın patatesleri de ekledim. Etler iyice yumuşayana kadar pişirdim. 

Yorumlar