Fırında Soslu Karnıbahar (Diyet)



Karnıbaharı değişik ve diyete uygun pişirmek isteyince, ortaya fırında soslu karnıbahar çıktı. Fırında soslu karnıbahar lezzetli, doyurucu ve hafif bir yemektir.

1 Küçük karnıbahar
Sosu için:
1 Yumurta
2 Yemek kaşığı dolusu tam buğday unu
Yeteri kadar su
Çeyrek çay kaşığı karbonat
İsot, tuz, karabiber, pul biber
Kırmızı toz biber
Üzeri için:
70gr. Kaşar peyniri rendesi
1 Küçük kırmızı soğan

Yapılışı: Sos malzemelerini bir kâseye alıp çırptım. Boza kıvamında bir sos olacak. Karnıbaharı çiçeklere ayırıp, tuzlu kaynar suda yumuşayana kadar haşladım. Karnıbaharı süzüp, pişirme kâğıdı serilmiş küçük bir fırın kabına yaydım. Üzerine sosu döktüm. Üzerine kaşar peyniri rendesini serptim. Üzerine ince piyazlık doğranmış soğanı (soğanı katlarından ayırdım) serptim. Fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.

Yorumlar