Beyaz Pasta



Pastabanla yapılan pastalar kolay ve lezzetli oluyor. Birçok çeşidini denedim, bu sefer de beyaz (sade) pasta yapmak istedim. Beyaz pastanın üzerine bolca hindistan cevizi rendesi koymanızı öneririm. Hindistan cevizi beyaz pastaya çok yakıştı.


1 Adet sade pastaban
Kreması için:
2 Su bardağı süt
Yarım çay bardağı un
Yarım çay bardağı mısır nişastası
Yarım çay bardağı şeker
1 Yumurta
1 Vanilya
1 Yemek kaşığı tereyağı
Üzeri için:
1 Paket krem şanti
1 Su bardağı süt
Hindistan cevizi rendesi
Pastabanı ıslatmak için:
1 Su bardağı süt
2 Yemek kaşığı şeker

Yapılışı: Krem şantiyle sütü çırpıp, buzdolabına kaldırdım. Krema malzemelerini tencereye alıp, sürekli karıştırarak pişirdim ve soğuttum. 1 Su bardağı sütle, 2 yemek kaşığı şekeri cezveye aldım ve şeker eriyene dek sütü ısıttım. Şekerli süt soğuyunca, pastabanın alt kısmını şekerli sütün yarısıyla ıslattım. Üzerine kremayı sürdüm. Pastabanın üst kısmını da şekerli sütle ıslatıp pastanın üstüne koydum. Pastanın üzerini ve yanlarını krem şantiyle kapladım. Üzerine bolca hindistan cevizi rendesi serptim. 1 Gece buzdolabında bekletilip, servis yapılır.


Yorumlar