Kahvaltı Tarifleri









Üzeri Yumurtalı Ekmek-Havuçlu Ekmek

 

Kolay ekmek tarifimden yaptığım ekmeklerden birini boydan ikiye kestim. Üzerlerine az sızma zeytinyağı, pul biber, kekik, fesleğen serptim. Kızdırılmış tavaya koyup yağsız bir şekilde kızarttım. 1 Yumurtayı, küçük bir tavada pul biber ve tuz ilavesi ile az sızma zeytinyağında pişirdim. Kızarttığım ekmeklerden birinin üzerine, pişirdiğim yumurtayı koydum. Diğer ekmek diliminin üzerine 2 tane üçgen peynir sürdüm. Ekmeğin üzerine çok az zeytinyağında kızarttım. Üzerine 2 dilim hindi füme ve havuç rendesi koydum.


Üzeri Dolu Ekmek

 

Tost ekmeklerinin üzerine az sızma zeytinyağı döktüm. Üzerlerine fesleğen, kekik serptim. Üzerlerine üçgen peynir sürdüm. Üzerlerine yeşil zeytin ve siyah zeytin parçaları koydum. Hindi füme parçaları, domates dilimleri koydum. Roka koyacaktım olmadığı için marul koydum.

 

Tavuklu yumurta

 

Tavuk buduyla hazırladığım artmış tavuk soteyi (tavuk budu, yeşil biber, soğan, sıvı yağ, kışlık domates püresi, tuz, karabiber, pul biber, kırmızı toz biber, isot ve kekikten hazırlamıştım) tavuk soteyi tavaya alıp ısıttım. Boşluklar açıp içlerine yumurtaları kırdım. üzerine tuz serpip pişirdim. 


Semizotlu Kahvaltı Salatası

 

Küp doğranmış domatesi, küp doğranmış süzme peyniri, siyah zeytinleri, ince doğranmış sivri biberi, doğranmış semizotunu, ince doğranmış taze soğanı bir kâseye alın. Sızma zeytinyağı, limon suyu, tuz ilave edip karıştırın.

 

Yumurtalı Tava Tostu

 

Bir yumurtaya tuz ekleyip çırptım. 2 Dilim tam buğday unlu tost ekmeğini, yumurtaya bulayıp bir tatlı kaşığı sıvı yağda, arkalı önlü kızarttım. Arasına 30gr. kaşar peyniri rendesi, 2 dilim hindi füme koyup tavada bastırdım. Kaşar eriyene kadar tavada tuttum.

 

Patatesli Omlet

 

1 Soğan
1 Yeşil biber
2 Patates
4 Yumurta
Tuz, sıvı yağ

Karabiber, pul biber

Kırmızı toz biber, isot
Yapılışı: Küçük küp kesilmiş soğanı, ince kesilmiş yeşil biberi, küçük küp kesilmiş patatesi yanmaz tavaya alın. Sebzelere biraz sıvı yağ ve tuz ekleyin. Üzerine bir kapak kapatıp, arada bir karıştırarak sebzeler yumuşayana kadar kavurun. Yumurtalara tuz ve baharatları ekleyip çırpın. Çırpılmış yumurtayı tavadaki patatesli karışımın üstüne döküp, patatesli omleti pişirin.

 


Yorumlar