Pastane Usulü Kıymalı Pizzalar

 


1 Kâse kıymayı ve 1 adet ince yemeklik doğranmış soğanı tavaya alın ve birlikte kavurun. İsterseniz yağ ilave edebilirsiniz. Benim kıymam yağlı olduğu için ben yağ kullanmadım. Doğranmış maydanoz, tuz, karabiber, pul biber, isot, kırmızı toz biber ilave edin. 5-6 Dakika daha kavurup ocaktan alın. Kıymalı harcı soğutun. Kıymalı pizzaları da pastane usulü peynirli pizzalar gibi hazırladım. Sodalı poğaça hamurundan yoğurdum. Hamur mayalanınca bir kere yoğurup, 23 adet beze yaptım. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsilere, yuvarlak şekil verilmiş bezeleri dizdim. Üzerlerini su bardağının altıyla çukurlaştırdım. Çukurlara soğumuş olan kıymalı harçtan koydum. Üzerlerine domates ve yeşil biber dilimleri koydum. 30 Dak. tepsi mayası verdirdim. Yumurta sarısı sürüp fırında pişirdim. Fırından alınca üzerlerine 2 kat temiz bez örttüm. İlk sıcaklıkları geçene dek bu şekilde beklettim.


Yorumlar