Sütlü Ev Ekmeği






Ev ekmeğini ve değişik ekmekleri çok severim. Corona virüs yüzünden eve kapandığımız bu günlerde biz bloggerlar ekmeğimizi kendimiz yapar olduk. Ben de netten bulduğum küçük Alman ekmekleri, kahvaltı ekmeği ve bloglara bakıp o ekmeğimi pişirsem bu ekmeğimi pişirsem diye karar veremeyip kendi uydurduğum sütlü ev ekmeğini pişirdim. Sütlü ev ekmeği yumuşacık puf puf ve çok lezzetli oldu. Ev halkı çok beğendi.       

1 Su bardağı ılık süt
3 Yemek kaşığı sıvı yağ
1 Tatlı kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Yumurta
1 Paket ınstant maya
Aldığı kadar un

Yapılışı: Sütü, mayayı, yumurtayı, tuzu, şekeri, yağı karıştırdım. Unu ekleyip, ele hafif yapışan bir hamur yoğurdum. Üzerini streç folyoyla kapatıp, hamur kabarana kadar beklettim. Hamur kabarınca, hafifçe yoğurup yuvarlak şekil verdim. Ekmek hamurunu, pişirme kâğıdı serilmiş tepside 20 dakika beklettim (20 veya 30 dak. bekletiliyor). Üzerine süzgeçle az un eledim ve bıçakla artı şeklinde hafifçe çizdim. Fırını 220 derecede ısıttım. Küçük bir tepsiye su koyup, fırının alt katına koydum. Ekmeklerin olduğu tepsiyi fırının orta katına koydum. Ekmeği fırında altı üstü kızarana kadar pişirdim. Fırından alınca ekmeğin üzerine temiz bir bez örtüp 5-10 dakika beklettim.

Yorumlar