Kahvaltı Ekmeği






Kahvaltı ekmeği üzeri bol susamlı, kahvaltılarda tüketebileceğiniz, enfes bir ekmektir. Kahvaltı ekmeğinin üzerine sıcakken tereyağı sürülünce tadı harika oluyor.

1 Yumurta
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı su
Yarım su bardağı eritilmiş tereyağı
1 Paket ınstant maya
1 Tatlı kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

Yapılışı: Sütü, suyu, şekeri, mayayı karıştırdım ve 5-10 dak. beklettim. Yumurtayı, yağı ilave edip karıştırdım. Unu, tuzu ekleyip ele hafifçe yapışan bir hamur yoğurdum. Üzerini streç folyoyla kapattım. Hamur iki misli kabarınca hafifçe yoğurdum. İstediğiniz şekilleri verebilirsiniz ben fotoğraflardaki gibi şekiller verdim. Üzerlerine fırçayla su sürüp, bolca susama buladım. 30 Dakika tepsi mayası verdirdim ve fırında pişirdim. Fırından alınca ekmeğin üzerine temiz bir bez örtüp 5-10 dakika beklettim.
 

Yorumlar