Küçük Alman Ekmekleri



Leziz küçük Alman ekmeklerinin tarifini Youtube’dan Tatlı Esintilerden aldım.

4 Su bardağı un
Aldığı kadar ılık su
1 Paket ınstant maya
1 Tatlı kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz

Yapılışı: Unun ortasını açıp ortaya mayayı, şekeri, 1 su bardağı ılık suyu koydum. Ortaya konulan malzemeyi karıştırıp 5 dakika beklettim. Tuz ve yeteri kadar ılık su ekleyip, ele hafifçe yapışan bir hamur yoğurdum. Üzerini streç folyoyla kapattım. Hamuru iki misli kabarana kadar beklettim. Hamuru hafifçe yoğurdum. 11 Adet beze yapıp oval şekiller verdim. Ekmekleri pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye aralıklarla koydum. Tepsinin üzerine temiz bir bez örtüp, 30 dak. beklettim. Ekmeklerin üzerlerine bıçakla çizikler attım. Üzerlerine fırçayla su sürdüm. Fırını 220 derecede ısıttım. Küçük bir tepsiye su koyup, fırının alt katına koydum. Ekmeklerin olduğu tepsiyi, fırının orta katının bir altına koydum. Ekmekleri fırında pembeleşene kadar pişirdim. Fırından alınca ekmeğin üzerine temiz bir bez örtüp 5-10 dakika beklettim.

Yorumlar