Barbunya Köftesi



Diyet falafeli ve börülce köftesini çok beğenince, barbunya köftesini de denedim ve tadını çok beğendim. Börülce köftesi tarifinin aynısını barbunya köftesine uyguladım. Barbunya köftesini, marul yaprakları ve ayranla servis yapıyorum. İsterseniz içine sevdiğiniz baharatları karıştırabileceğiniz, yoğurtla servis yapabilirsiniz.

1 Su bardağı kuru barbunya
1 Büyük boy soğan
2-3 Diş büyük boy sarımsak
1 Yemek kaşığı zeytinyağı
4 Yemek kaşığı tam buğday unu
1 Yumurta
Maydanoz (ince doğranmış)
Tuz, karabiber, pul biber
Kırmızı toz biber, kimyon

Yapılışı: Akşamdan ıslatılmış barbunyayı haşlayıp süzdüm. Rondoya barbunyayı, soğanı, sarımsakları koyup püre aline getirdim. Barbunyalı karışıma tüm malzemeyi ilave ettim ve yoğurdum. 8 Adet köfte yaptım ve fırında pişirdim.

Yorumlar