Börülce Köftesi



Diyet falafeli (nohut köftesini) çok beğenince börülce köftesi yapmak istedim (diyet falafelin tarifini de bloguma koyacağım). Nette börülce köftesi tarifi ararken, KevserinMutfağı adlı sitede buldum tarifi. Börülce köftesi 2 yemek kaşığı sıvı yağda kızartılıyordu. Ben fırında pişirdim. Kuru börülce köftesi diyet fırında falafel gibi çok lezzetli bir köftedir.

1 Su bardağı kuru börülce
1 orta boy soğan
2-3 Diş sarımsak
2 Yemek kaşığı dolusu galeta unu
1 Yemek kaşığı zeytinyağı
1 Çay kaşığı kimyon
1 Yumurta, maydanoz
Tuz, karabiber, pul biber
Kırmızı toz biber

Yapılışı: Akşamdan ıslattığım börülceyi haşladım ve süzdüm. Börülceyi, soğanı, sarımsakları, maydanozu rondodan börülceler püre haline gelene dek geçirdim. Bir kâseye börülceli karışımı ve diğer tüm malzemeleri alıp yoğurdum. 8 Adet köfte hazırlayıp, fırında pişirdim.

Yorumlar