Kahvaltı Tarifleri






Patatesli Kaşarlı Yumurta

Küçük küp doğranmış soğanı, küçük küp doğranmış kapya biberini tavaya alın. Tereyağıyla birlikte kavurun. Salça ilave edip kavurun. Haşlanmış ezilmiş patatesi, ince doğranmış maydanozu, tuzu, karabiberi, pul biberi, kırmızı toz biberi, isotu ilave edip kavurun. Tavadaki patateste boşluklar açın ve boşluklara yumurtaları kırın. Üzerine kaşar peyniri rendesi serpin ve pişirin.


Fırında Patatesli Ekmekler

Patatesli kaşarlı yumurta için, hazırladığım patatesli karışımı biraz fazla hazırlamışım.  Patatesli karışımı bayat ekmek dilimlerini üzerlerine sürdüm. Üzerlerine kaşar peyniri rendesi serptim ve fırında pişirdim.


Fırında Patlıcanlı Ekmekler

Patlıcanlı ekmek tarifimden artan patlıcanlı içi, bayat ekmek dilimlerinin üzerlerine koyup yaydım. Üzerlerine kaşar peyniri rendesi serptim ve fırında pişirdim.


Sebzeli Salamlı Omlet 

Minik küp doğradığım havucu, sıvı yağla birlikte soteledim. Minik küp doğradığım soğanı ekleyip soteledim. Derin dondurucudan çıkardığım, küçük küp doğranmış beyaz lahanayı ve küçük küp doğranmış kapya biberini ekleyip soteledim. Yumurtaları, tuzu, karabiberi, pul biberi, kırmızı toz biberi, isotu, kekiği bir kâseye koyup çırptım. Minik küp doğranmış salamı ilave edip karıştırdım. Çırpılmış baharatlı yumurtayı ekledim ve omleti pişirdim.

 

Yumurtalı Ekmekten Sandviç

1 Yumurtayı, tuzu, karabiberi, pul biberi, kekiği, kırmızı toz biberi, isotu küçük bir kâsede çırptım. 2 Dilim tam buğday unlu tost ekmeğini baharatlı yumurtaya bulayıp, 1 tatlı kaşığı kızdırılmış sıvı yağda kızarttım. Yumurtalı tost ekmeğinin üzerine, 2 adet üçgen peynir sürdüm. Üzerine 2 dilim hindi füme koydum. Üzerine roka koyup, diğer yumurtalı ekmeği üzerine kapattım.

 


Yorumlar