Diyet Kahvaltı Tarifleri 9










Diyet Zeytinli Biberli Pizza-Domatesli Hindi Fümeli Omlet

 

Diyet Zeytinli Biberli Pizza:

Tam buğday unlu tost ekmeklerinin bazılarının, üzerlerine kaşar peyniri rendesi koydum. Bazılarının üzerine de süzme peyniri koydum. Üzerlerine kapya biberi parçaları ve yeşil biber parçaları koydum. Üçer tane çekirdekleri çıkarılmış, siyah zeytin koydum ve fırında pişirdim

 

Domatesli Hindi Fümeli Omlet:

Kabukları soyulmuş ve yarım ay kesilmiş birkaç dilim domatesi 1 tatlı kaşığı sıvı yağda kızarttım. Küçük kesilmiş 2 adet hindi fümeyi, 1 yumurtayı, tuzu, karabiber, pul biberi, kırmızı toz biberi, isotu, küçük küp kesilmiş kapya biberi, küçük küp kesilmiş yeşil biberi karıştırdım ve tavaya domateslerin üzerine döküp yumurtayı pişirdim.


Diyet Brokoli krep

 

1 yumurta

20gr. Tam buğday unu

2 Brokoli çiçeği (çiğden kullanılacak)

5 Yemek kaşığı süt

2 Yemek kaşığı su

1 Tatlı kaşığı sıvı yağ

Tuz, karabiber, pul biber

Kırmızı toz biber, isot, kekik

Yapılışı: Brokolileri sirkeli suda bekletip yıkayın. Sıvı yağ ve su hariç, tüm malzemeyi krep hamuru kıvamına gelene dek rondodan geçirin. Küçük bir kâseye alıp, 2 yemek kaşığı su ilave edip karıştırın. 1 Tatlı kaşığı sıvı yağda arkalı önlü pişirin. Ocaktan alıp soğutun. Üzerine 30 gram Sarımsaklı krem peynir sürün marul yaprağı, domates dilimleri, vb. koyun. Rulo şeklinde sarın. Dilerseniz üzerine 30gr. süzme peynir, maydanoz, ince doğranmış taze sarımsak karışımından sürün. Domates dilimleri, marul yaprağı koyun rulo sarın.


Hindi Fümeli Zeytinli Yumurta

 

2 Kişiliktir

 

2 Yumurta

4 Dilim hindi füme

4-5 Dolmalık yeşil zeytin (halka dilimlenmiş)

4-5 Yemek kaşığı kışlık domates püresi

1 Tatlı kaşığı sıvı yağ

Tuz, karabiber

Yapılışı: Hindi fümeleri 4 dilim üst üstte koyun ve irice kesin. Birbirinden ayırmadan, kızdırılmış 1 tatlı kaşığı sıvı yağda, arkalı önlü kızartın. Kışlık domates püresini, zeytini ilave edip pişirin. 2 Yumurta kırın. Tuz, karabiber serpin. Sarılarını patlatmadan pişirin.


Biber Soslu Ekmek-Peynirli Ekmek

 

Biber Soslu Ekmek:

Bir dilim tam buğdaylı tost ekmeğinin üzerine fırında biber sosundan sürün. Üzerine salatalık dilimleri, ince doğranmış marul yaprakları, 2 dilim hindi füme koyun.


Peynirli Ekmek:

İnce doğranmış yarım acısız sivri biberi, ince doğranmış 1-2 dal maydanozu, ince doğranmış küçük  boy 2 taze sarımsağı, 30gr. süzme peyniri pul biberi karıştırın. 1 Dilim tam buğday unlu tost ekmeğinin üzerine sürün. Üzerine salatalık ve domates dilimleri koyun. Ekmeklerin yanına yoğurtlu yumurta koydum.


Fırında Biber Sosu

 

Kapya biberlerini ve yeşil biberleri (yeşil biberi acısız sivri biberden kullandım), yağlı kâğıt serilmiş tepsiye dizin ve fırında pişirin. Fırında pişmiş biberleri birkaç diş sarımsağı tuzu, karabiber, pul biberi, kırmızı toz biberi, isotu, kekiği, sıvı yağı rondodan geçirin. Kahvaltılarda kullanılır.

 

Hindi Fümeli Yulaf Ezmeli Omlet-Fırında Sebzeli Peynirli Ekmek

 

Hindi Fümeli Yulaf Ezmeli Omlet:

1 Yumurta

2 Yemek kaşığı dolusu yulaf ezmesi

2 Dilim hindi füme (küp doğranmış)

Birkaç dal maydanoz (ince doğranmış)

1 Tatlı kaşığı sıvı yağ

Tuz, karabiber, pul biber

Kırmızı toz biber, isot, kekik

Yapılışı: Sıvı yağ hariç tüm malzemeyi karıştırın. Yulafların yumuşaması için bir süre bekletin. Küçük bir tavada 1 tatlı kaşığı sıvı yağı kızdırın. Yulaflı karışımı, tavaya döküp yayın ve arkalı önlü pişirin.

 

Fırında sebzeli peynirli ekmek:

30gr. Süzme peyniri, çok az mısırı, ince doğranmış birkaç dal maydanozu, küçük küp doğranmış çok az yeşil biberi, küçük küp doğranmış çok az kapya biberini, küçük küp doğranmış çok az pırasayı karıştırdım. 1 Dilim tam buğday unlu tost ekmeğinin üzerine sürdüm. Üzerine fesleğen ve pul biber serpip fırında pişirdim.

 

Diyet Hindi Fümeli Omlet-Kolay Sandviç

 

Diyet Hindi Fümeli Omlet:

1 Yumurta

Birkaç dal maydanoz (ince doğranmış)

1 Taze soğan (ince doğranmış)

2 Dilim hindi füme (küçük küp doğranmış)

1 Tatlı kaşığı sıvı yağ

Tuz, karabiber, pul biber

Kırmızı toz biber, isot

Yapılışı: Yağ hariç Tüm malzemeyi karıştırın. 1 Tatlı kaşığı sıvı yağla birlikte arkalı önlü pişirin.

 

Kolay Sandviç:

30gr. Süzme peyniri, ince doğranmış sivri biberi, minik küp doğranmış domatesi, minik küp doğranmış salatalığı, tuzu karıştırın. 1 Dilim tam buğday unlu tost ekmeğinin üzerine karışımı sürün. Üzerine ince doğranmış marul koyun. Üzerine 1 Dilim tam buğday unlu tost ekmeği koyun.


Köz Biberli Avokadolu Diyet Sandviç

 

Yarım avokadoya limon suyu, tuz, karabiber, pul biber, kırmızı toz biber, isot ilave edip karıştırın. 1 Dilim tam buğday unlu tost ekmeğinin üzerine avokadolu karışımı sürün. Üzerine sırasıyla domates dilimleri, 30gr. beyaz peynir, közlenmiş kapya biberi ve tost ekmeği dilimi koyun.


 Avokadolu Kırmızı Pancarlı Sandviç

 

Yarım avokadoyu, az kırmızı pancar rendesini (çiğden), az havuç rendesini, tuzu, karabiberi, pul biberi, kırmızı toz biberi, isotu, limon suyunu, avokadoyu ezerek karıştırdım. 1 Dilim tam buğday unlu tost ekmeğinin üzerine, 30gr. sürülebilir lor peyniri sürdüm. Üzerine avokadolu karışımı koydum. Marul yaprağı ve 1 dilim tam buğday unlu tost ekmeği koydum.


Yorumlar