Fransız Ekmeği



Tereyağını ve tereyağlı tarifleri çok seviyorum. Fransız ekmeği de o tariflerden biri. You tube’da Mutfak Dili adlı kanalda görüp hemen denediğim, Fransız ekmeğinin tadına bayıldım. Tarifin yapılışında az değişiklikler yaptım. Fransız ekmeği yumuşacık, puf puf, mis gibi tereyağlı tadıyla harikaydı. Minik Fransız ekmekleri özellikle kahvaltılara çok yakışıyor.

1 Çay bardağı ılık süt
1 Çay bardağı ılık su
1 Tatlı kaşığı kuru maya (instant maya kullandım)
1 Tatlı kaşığı şeker
1 Çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un
50gr. Yumuşak tereyağı
Üzeri için:
Un ve tereyağı (biraz sert tereyağı kullandım)

Yapılışı: Sütü, suyu, mayayı, şekeri karıştırdım. 
Unu, tuzu ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurdum. Hamuru tezgâhın üzerine alarak elimle biraz açtım. Üzerine 50gr. tereyağı sürdüm. Hamuru tekrar yoğurup, tereyağını hamura iyice yedirdim. Hamurun üzerini streç folyoyla örterek, 1 saat dinlendirdim. Hamuru elle biraz açtım ve 8 üçgen parçaya kestim. Üçgenleri elle biraz açıp, katladım ve yuvarlak şekiller verdim. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye ekmek hamurlarını dizdim. 25-30 Dakika dinlendirdim. Üzerlerine bıçakla çizikler attım. Üzerlerine az un eledim. Çiziklerin ortalarına  tereyağı parçaları koydum. Önceden ısıtılmış 200-220 dereceli fırında pişirdim.

Yorumlar