Patatesli Kıymalı Börek

 


2 Patatesi haşladım, soydum, ezdim. Patatese tuz, karabiber, pul biber ilave ettim.  Artmış 1 küçük kâse kıymalı harç (kıyma, sıvı yağ, soğan, yeşil biber, maydanoz, kışlık domates püresi domates rendesi de olur, karabiber, pul biber, tuz, kırmızı toz biber, isot) vardı. Kıymalı harcı da patatese ilave edip karıştırdım. Sosunu hazırlamak için 1 çay bardağı sütü, çay bardağı sıvı yağ, 1 yumurtayı, küçük bir kâseye koyup çırptım. Elimde 500gr. üçgen yufka vardı. 5 Tanesini kullanmadım. Kalan yufkaları ikiye üçe böldüm. Yanmaz tavayı sıvı yağla yağladım. Yufkaların yarısını aralarına sostan sürerek tavaya koydum. Üzerine patatesli kıymalı içi koyarak yaydım. Kalan yufkaları da üzerine sostan sürerek koydum. Kalan sosu üzerine döküp sürdüm. Üzerine kapak kapattım. Böreği kısık ateşte, arkalı önlü pişirdim.

 


Yorumlar