Dolma Tarifi

 

1 Su bardağı sıvı yağda küp doğranmış bol soğanı kavuruyorum. Yıkanmış pirinci ekleyip kavuruyorum. Ocaktan alıp, 1 su bardağı su ilave edip karıştırıyorum. Üzerine kapak kapatıp, pirinçler suyu çekene dek bekletiyorum. Pirinçler suyu çekince içine doğranmış maydanoz, salça, tuz, karabiber, pul biber, isot, kuru nane, kırmızı toz biber koyup karıştırıyorum. Dolmalık biberlerin kapaklarını kesip (dolmalık biberlerini kapaklarından biber kapağı kızartması hazırlayabilirsiniz), içlerini temizledikten sonra yıkıyorum. Dolmalık biberleri birkaç yerinden, bıçakla hafifçe deliyorum. Pirinçli dolma içini dolmalık biberlerin içlerine dolduruyorum. Dolmaları tencereye dizip, üzerlerini domates dilimleriyle kapatıyorum. Tencereye yeterince su koyup, üzerine kapak kapatıyorum ve kısık ateşte dolmaları pişiriyorum.

 


Yorumlar