Pastane Usulü Mini Pizzalar

 

Domates sosunu hazırlamak için tavaya rendelenmiş sarımsakları ve biraz sıvı yağ koyup sarımsakları kavurdum. Domates püresini (kış için hazırlananlardan), tuzu, karabiberi, pul biberi, isotu, kırmızı toz biberi, kekiği, fesleğeni ilave ettim. Sos kıvamına gelene kadar pişirdim. Soğuyunca pizza da kullandım. Sodalı poğaça hamurundan yoğurdum. Hamur mayalanınca bir kere yoğurup, 23 adet beze yaptım. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsilere, yuvarlak şekil verilmiş bezeleri dizdim. Üzerlerini su bardağının altıyla çukurlaştırdım. Çukurlara domates sostan koydum. Küp kesilmiş sucuk, küp kesilmiş yeşil biber, çekirdekleri çıkarılmış siya zeytin koydum. 30 Dak. tepsi mayası verdirdim ve yumurta sarısı sürdüm. Pizzaları pişmeleri fırına koydum. Pizzalar pişince, üzerlerine kaşar peyniri rendesi koydum. Kaşarlar eriyinceye kadar fırında tuttum. Fırından alınca üzerlerine 2 kat temiz bez örttüm. İlk sıcaklıkları geçene dek bu şekilde beklettim.


Yorumlar