Tavuk Burger

 



Tavuk burgeri diyet yemeği olarak hazırladım. Tavuk burger de istediğiniz fırında eriyebilen diyet bir peynir kullanabilirsiniz. Ben Diyarbakır peyniri kullandım.

 

Köftesi için:

250gr. Tavuk kıyması

1 Yumurta

1 Küçük soğan (rendelenmiş)

1 Büyük diş sarımsak (rendelenmiş)

Maydanoz (ince doğranmış)

2 Yemek kaşığı dolusu galeta unu

Çeyrek çay kaşığı karbonat, tuz

Karabiber, pul biber, isot, nane

Kırmızı toz biber, kimyon, kekik

Ekmeği için:

Tam buğday ekmeğinin hamurundan yoğurdum. Hamuru kabarttıktan sonra 60 gramlık yuvarlak ekmekler hazırlayıp fırında pişirdim. Tam buğday ekmeğinin tarifi burada.

Ayrıca:

1 Büyük soğan

2 Tatlı kaşığı zeytinyağı

Marul, eriyebilen bir peynir

Ev yapımı ketçap

Yapılışı: Soğanı soyup, yıkayın ve piyazlık doğrayın. Doğranmış soğanı 2 tatlı kaşığı zeytinyağında kavurun. Köfte hamurunu yoğurup, 6 adet yuvarlak köfte hazırlayın. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye köfteleri dizin. Köfteleri fırında açık renkte pişirin. Üzerlerine on beşer gram peynir koyun. Peynirler eriyene kadar fırında tutun. Hamburger ekmeklerini ortadan ikiye kesin. Ekmek arasına sırasıyla ev yapımı ketçap, peynirli tavuk köftesi, kavrulmuş soğan, tekrar ev yapımı ketçap koyun. Marulla birlikte servis yapın.


Yorumlar