Hamburger 2



Ev halkının isteği üzerine tekrar hamburger yaptım. Kendi damak tadımıza göre hazırladığım hamburgerin tadı harikaydı. Hazır hamburger ekmeği kullandım. Farklı tatta bir hamburger olması için ekmeğe domates sosu sürdüm. Diğer hamburger tarifimden daha değişik bir tat da oldu. Ev usulü hamburger tarifim burada.

Köftesi için:
400gr. Kıyma
4 Yemek kaşığı dolusu galeta unu
1 Soğan (rendelenmiş)
Maydanoz (ince doğranmış)
1 Yumurta
Tuz, karabiber, pul biber
Sosu için:
5 Domates (rendelenmiş veya rondodan geçirilmiş)
3 Yemek kaşığı ketçap
1 Yemek kaşığı salça
3 Büyük diş sarımsak
Sıvıyağ, tuz
Karabiber, pul biber
Soğanı için:
Soğan (ince halka halka doğranmış)
Tereyağı
Ayrıca:
Patates kızartması
İnce dilimlenmiş kornişon turşu
Sıvı yağ, ketçap, mayonez
Hamburger ekmeği, marul
Un, galeta unu, yumurta

Yapılışı: Tüm köfte malzemesini yoğurup, 6 adet yuvarlak yassı köfte hazırlayın. Ben köfteleri hazırlayıp, birkaç saat buzdolabında beklettim. İnce halka halka doğranmış soğanları, tereyağında koyu pembe renk alana kadar kavurun. Sosu hazırlamak için tüm sos malzemelerini küçük bir tencereye koyun. Sos kıvamına gelene kadar pişirin. Hamburger köftelerini sırasıyla una, yumurtaya ve galeta ununa bulayın. Kızdırılmış az sıvı yağda kızartın. Ekmeklerin alt kısımlarına domates sosundan sürün. Ekmeklerin arasına Sırasıyla köfte, kavrulmuş soğan, turşu, patates kızartması, ketçap, mayonez, marul koyun.

Yorumlar