Ev Usulü Hamburger



Hamburgeri sevmezdim ama kendi yaptığım ev usulü hamburgeri çok beğendim, çok lezzetliydi. Hamburger ekmeğini Betella’nın tam buğday ekmeği tarifiyle hazırladım. Patatesleri fırında pişirdim. Ev usulü hamburger beni biraz uğraştırdı ama sonucuna değdi. Hamburgeri artık sık sık yaparım.

Hamburger Köftesi İçin:
400gr. Kıyma
1 Soğan (rendele)
1 Diş sarımsak (rendelenmiş)
2 Tatlı kaşığı dolusu galeta unu
2 Tatlı kaşığı sirke
Tuz, karabiber
Yapılışı: Tüm malzemeyi yoğurdum ve hamburger köftesi şeklinde ve büyüklüğünde köfteler hazırladım. 1 Gece buzdolabında beklettim. Yağsız olarak yanmaz tavada arkalı önlü pişirdim.
Hamburger Ekmeği İçin:
Betella’nın tam buğday ekmeğinin hamurunu yoğurdum. Hamburger ekmeği büyüklüğünde ve şeklinde ekmekler hazırladım. Üzerlerine bol çiğ susam serptim ve fırında pişirdim.

Fırında Patates İçin:
Patatesleri doğrayıp 1 yemek kaşığı zeytinyağı, tuz, karabiber ilave ettim. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye patatesleri koyup pişirdim.

Soğan Kavurması İçin:
1 Büyük soğanı halka halka doğrayıp, biraz tuzla iyice ovdum. Sonra da soğanı yıkayıp, fazla suyunu hafifçe sıktım. Soğanı 2 yemek kaşığı zeytinyağında kavurdum.

Domates Sosu İçin:
Daha önceden hazırladığım domates pürem vardı, rondoda domatesleri püre haline getirip tuz eklemiştim ve sos haline gelene dek pişirmiştim. Sosta bu domates püresini kullandım. Domates püresine az zeytinyağı, sarımsak rendesi, tuz, sirke, karabiber, pul biber, kırmızı toz biber ekleyip sosu pişirdim.

Ayrıca:
Kıvırcık yaprakları, halka doğranmış domates, kornişon turşu dilimleri kullandım.

Ev Usulü Hamburgerin Yapılışı:
Hamburger ekmeklerinin aralarına sırasıyla hamburger köftesi, kavrulmuş soğan, kornişon turşu dilimleri, kıvırcık yaprakları ve domates sos koydum.

Yorumlar