Kremalı Islak Kek



Misafirlerime hazırladığım kremalı ıslak kekin yanında kaşar peynirli poğaça, çikolatalı kurabiye, kısır, karnıyarık böreği ikram ettim.

Hamuru için:
2 Yumurta
Yarım su bardağı şeker
Yarım su bardağı süt
Çeyrek su bardağı sıvı yağ
1 Vanilya
 1 Kabartma tozu
1 Su bardağı+çeyrek su bardağı un
1 Yemek kaşığı kakao
Sosu için:
1 Su bardağı süt
1 Su bardağından 2 parmak eksik krema
2 Yemek kaşığı şeker
1,5 Yemek kaşığı kakao
1 Paket (60gr.) yüzde 60 kakao olanlardan bitter çikolata


Yapılışı: Yumurtalarla şekeri iyice çırptım. Sütü, yağı ekleyip karıştırdım. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı, kakaoyu eleyip sıvı karışıma ekleyip karıştırdım. Pişirme kâğıdı serilmiş küçük bir tepside keki pişirdim. Kek fırında pişerken sos malzemelerini küçük bir tencereye koydum. Sürekli karıştırarak, çikolata eriyene ve bir taşım kaynayana kadar pişirdim. Kek pişince çatalla birkaç yerinden deldim. Üzerine sıcak sosu döktüm.

Yorumlar