Elde Açma Kol Böreği

Burma baklavanın hamurunu hazırlarken sorun çıktığı için elde açma kol böreğine çevirmiştim hamuru. Tekrar hamur yoğurup, burma baklavayı hazırlamıştım.  Yanlışlıkla ortaya çıkan böreğim nefis oldu.

Hamuru için:
1 Yumurta, tuz
Yarım su bardağı yoğurt
1 Çay bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ
Çeyrek çay bardağı ılık su
Yarım yemek kaşığı sirke
1 Çay kaşığı kabartma tozu
Aldığı kadar un
İçi için:
6 Orta boy patates
1 Orta boy soğan
1 Yemek kaşığı tereyağı
Tuz, karabiber, pul biber, nane
Ayrıca:
1 Kâse eritilmiş tereyağı
1 yumurta
Çörekotu, susam

Yapılışı: Yemeklik ince doğranmış soğanı tereyağında kavurdum. Haşlanmış ezilmiş patatesi, baharatları, tuzu koyup karıştırdım. Ocaktan alıp soğuttum. Hamur malzemelerinden kulak memesi yumuşaklığında bir yoğurdum. Hamurdan 9 adet beze hazırladım. Hamur bezelerini açıp, üzerlerine eritilmiş tereyağı sürdüm. Patatesli içten koyup, rulo şeklinde sardım. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye kol böreği şeklinde koydum.  Artan az tereyağının içine, 1 yumurta kırıp iyice çırptım ve böreğin üzerine sürdüm. Üzerine çörekotu, susam serpip fırında pişirdim.



Yorumlar