Burma Tatlısı



Burma tatlısının tarifini Cahide Sultandan aldım. Tatlıda epey değişiklikler yaptım. Tarifte 2 yufka üst üstte konulup oklavada büzdürülecek yazıyordu. Ben 1 yufkayı oklavaya sarıp büzdürdüm.  Burma tatlısı yapımı kolay ve leziz bir tatlı.

Hamuru için:
Yarım su bardağı yoğurt
1 Yumurta
1 Çay bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ
Çeyrek çay bardağı ılık su
Yarım yemek kaşığı sirke
Yarım çay kaşığı tuz
2 Su bardağı un
Yarım çay kaşığı kabartma tozu
Arası için:
Dövülmüş ceviz içi
Şerbeti için:
2 Su bardağı şeker
1,5 Su bardağı su
Çeyrek limonun suyu
Üzerine:
Yarım çay bardağı eritilmiş tereyağı
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Ayrıca:
1 Kâse nişasta un karışımı

Yapılışı: Hamur malzemelerinden yumuşak bir hamur yoğurdum ve hamuru 1 saat dinlendirdim. Hamurdan eşit parçalar kesip bezeler yaptım. Bezeleri nişasta ve un karışımıyla açtım. Üzerlerine dövülmüş ceviz serptim. Oklavaya sarıp büzdürdüm ve tepsiye koydum. Tatlıyı fırında pişirdim. Şerbeti hazırlamak için, şerbet malzemelerini küçük bir tencereye alıp kaynattım. Tatlı soğuk, şerbet sıcağa yakınken şerbeti tatlının üzerine döktüm. 1 Gece beklettikten sonra servis yapılır.

Yorumlar