KFC Tadında Çıtır Tavuk



You tube’da gezerken görüp merak ettiğim KFC tadında çıtır tavuğu denedim. Tarifi tadını Sen Koy isimli bir You tube kanalında buldum. Çok lezzetli güzel bir tarifti. Tarifte sarımsak ve kekik yoktu, ben sarımsak ve kekik de ekledim. Özellikle sarımsak çok yakıştı. Tarifte tavuk göğüs etinden yapılıyordu, ben malzemeleri çoğaltarak derisiz 1 bütün tavuğun etinden yaptım.

1 Bütün tavuğun eti (derisiz ve kemiksiz)
Birkaç diş sarımsak (rendelenmiş)
Ketçap, kırmızı toz biber,
Karabiber, kekik, tuz
Şerit şerit doğranmış tavuk etine tüm malzemeyi ilave edip karıştırdım. Üzerini streç folyoyla kapatıp, buzdolabında 1 gece beklettim.

4 yemek kaşığı dolusu nişastayı, 2 yemek kaşığı dolusu unu, 2 yemek kaşığı üzüm sirkesini, 2 çay kaşığı dolusu kabartma tozunu, kırmızı toz biberi, tuzu, karabiberi, yeteri kadar suyu karıştırdım. Boza kıvamında bir hamur yaptım.

Ayrı bir kâsede de 6 yemek kaşığı dolusu unu, 2 yemek kaşığı dolusu nişastayı, kırmızı toz biberi, karabiberi, pul biberi, tuzu karıştırdım

Yapılışı: Tavuk etlerini boza kıvamındaki hamura ardından da nişastalı unlu karışıma buladım. Kızdırılmış bol yağda tavuk etlerini kızarttım. Kâğıt havluda fazla yağlarını alıp, soğanhalkası, patates kızartması, çikolatalı supanglez ve Amerikan salatasıyla birlikte servis yaptım.

Yorumlar