Fırında Tavuk Kanadı ve Nohutlu Pilav




Geçtiğimiz cuma günü Berat Kandiliydi. Akşam yemeği için Fırında tavuk kanadı, nohutlu pilav ve ballı irmik helvası hazırladım.


Fırında Tavuk Kanadı

1,5kg. Tavuk kanadı
5-6 Yemek kaşığı soya sosu
Karabiber, pul biber
Kekik, kırmızı toz biber

Yapılışı: Küçük bir kâsede sos malzemelerini karıştırdım. Tavuk kanatlarına sosu ekledim ve karıştırdım. Üzerini streç folyoyla kapladım. 2 Saat buzdolabında beklettim. Yağlı kâğıt serilmiş tepsiye tavuk kanatlarını dizdim ve fırında pişirdim.


Nohutlu Pilav

1 Su bardağı pirinç
1 Su bardağı haşlanmış nohut
1 Yemek kaşığı tereyağı
Yeterince sıcak su
Tuz, az limon suyu

Yapılışı: Islatıp yıkadığım pirinci tereyağında az tuz ve az limon suyuyla birlikte kavurdum. Yeterince sıcak suyu, nohudu, tuzu ilave ettim ve pilavı pişirdim. Nohutlu pirinç pilavını demledikten sonra sıcak servis yaptım.

Yorumlar