Ballı İrmik Helvası



Ballı irmik helvasını, yine diyette olduğum günlerde bir kandil günü uydurmuştum. Diyetisyenim onay vermişti. Diyette olduğum zamanlarda kandillerde kaçamak yapıp bu irmik helvasını pişiriyorum. Ağır olmayan çok hafif bir helvadır. Ballı irmik helvasının tadını çok beğendiğim için artık diyette olmadığım zamanlarda da pişiriyorum ve dondurmayla servis yapıyorum.  Ayrıca artık helvaya fıstık koymuyorum, bazen koyuyorum. Fıstıksız bence daha güzel oluyor.

Yarım su bardağı irmik
5 Yemek kaşığı bal (oda ısısında)
1 Su bardağı+çeyrek su bardağı su
1 Yemek kaşığı tereyağı
Biraz çiğ yer fıstığı

Yapılışı: Balı ve suyu karıştırıp, kaynamaya bıraktım. Ayrı bir tencerede, temizlenmiş ve iri dövülmüş çiğ yer fıstığını tereyağıyla birlikte kavurdum.  İrmiği ekleyip kavurdum. Ballı şerbeti ilave ettim. Helva şerbeti çekene ve iyice koyulaşana kadar karıştıra karıştıra pişirdim. Helvayı demleyip, dondurmayla birlikte sıcak olarak servis yaptım.

Yorumlar