Tam Buğday Unlu Ekmek 2

 


1 Yumurta

1 Su bardağı+2 tepeleme yemek kaşığı tam buğday unu

1 Su bardağı beyaz un

Yarım su bardağı süt

Çeyrek su bardağı su

Yarım paket ınstant maya (5gr.)

Yarım tatlı kaşığı bal

Yarım tatlı kaşığı tuz

1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Üzeri için:

Yumurta akı

Chia tohumu

Yapılışı: Su ve süt karışımını hafif ılıttım. Balı ekleyip karıştırdım. Unları derin bir kaba aldım, ortasını açtım ve ortaya mayayı koydum. Sıvı karışımı mayanın üzerine ilave ettim ve birkaç dakika beklettim (5 dakika bekletiyorum). Zeytinyağını, tuzu, yumurtayı ekleyip yoğurdum. Üzerini streç filmle kapladım ve mayalandırdım. Hafifçe yoğurup yuvarlak şekil verdim. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye koydum. 30 Dakika daha mayalandırdım. Üzerine bıçakla çizik attım. Üzerine yumurta beyazı sürdüm ve chia tohumu serptim. Hazırladığım tam buğday unlu ekmeği fırında pişirdim.   


Yorumlar