Kızılcık Şerbeti-Kızılcık Marmeladı ve Marmelatlı Ekmekler





Kızılcık Şerbeti:


Kızılcık şerbetinin sıcakken de tadı çok leziz oluyor. Sıcakken kızılcık çayı soğukken kızılcık şerbeti olarak tüketiyoruz.

500gr. Kızılcık

2 Litre su

1,5 Su bardağı şeker

1 Çubuk tarçın

4 Karanfil

Yapılışı: Yıkanmış kızılcıkları ve tüm malzemeyi tencereye alın. Kızılcıklar yumuşayana kadar pişirin. Şerbeti süzgeçten süzün ve sürahiye doldurun. Önce oda ısısında sonra da buzdolabında soğutun.

 

Kızılcık Marmeladı ve Marmelatlı Ekmekler:


Kızılcık şerbetinin posasını atmayıp, posasından marmelat hazırladım.

Posanın içinden çubuk tarçın ve karanfilleri çıkarıp, posayı süzgeçten geçirdim. Çıkan püreye 2 yemek kaşığı şeker ilave edip pişirdim. Biraz limon suyu ekleyip, marmelat kıvamına gelene kadar pişirdim. Marmeladı fazla bekletmeden tüketmenizi öneririm. Marmelatlı ekmekleri hazırlamak için, tam buğdaylı ekmek dilimlerinin üzerlerine (her iki taraflarına da) az tereyağı sürdüm. Tavada ekmekleri kızarttım. Üzerlerine labne peyniri sürdüm. Üzerlerine kızılcık marmeladı sürdüm nefis oldular.


Yorumlar