Kayısılı Üzümlü Kek-Fındıklı Truff





Kayısılı Üzümlü Kek:

3 Yumurta

1 Su bardağı sıvı yağ

1 Su bardağı süt

1,5 Su bardağı şeker

3 Su bardağı un

1 Paket kabartma tozu

1 Paket vanilya

1 Avuç kuru kayısı

1 Avuç kuru sarı üzüm

1 Limon kabuğu rendesi

Yapılışı: Kayısıları ve üzümleri yıkayın. Kayısıları küçük küp doğrayın. Kaysıları ve üzümleri bir kâseye koyun. Üzerlerine sıcak veya ılık su dökün ve bir kenarda bekletin. Şekerle yumurtaları bir kâseye alıp mikserle çırpın. Sütü, yağı ilave edip çırpın. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı ekleyip çırpın. Una bulanmış üzüm ve kayısıları, limon kabuğu rendesini katıp karıştırın. Yağlanmış unlanmış kek kalıbına, hamuru döküp fırında pişirin.

Fındıklı Truff:

Ufalanmış keki (artan kayısılı ve üzümlü keki kullandım), kavrulmuş iri dövülmüş fındık içini, sütü, kakaoyu, tarçını, damla çikolatayı bir kâseye alıp karıştırdım. Ceviz büyüklüğünde toplar yaptım. Hindistan cevizine buladım ve buzdolabına kaldırdım. Buzdolabında birkaç saat beklettim.


Yorumlar