Kıymalı Mayasız Poğaça

 


 

Hamuruna:

2 Yumurta (1 sarısı üzerine)

125gr. Yumuşak margarin

1 Su bardağı yoğurt

1 Çay bardağı sıvı yağ

2 Kabartma tozu

Aldığı kadar un, tuz

İçi için:

200gr. Kıyma

1 Soğan (yemeklik ince doğranmış)

Maydanoz (ince doğranmış)

Sıvı yağ, tuz

Karabiber, pul biber

Kırmızı toz biber, isot

Yapılışı: İçini hazırlamak için, soğanı ve kıymayı sıvı yağla birlikte kavurdum. Tuzu, baharatları, maydanozu ilave ettim. 1-2 Dak. daha kavurup ocaktan aldım. Hamurunu hazırlamak için bir kâseye yağları, yumurtaları, yoğurdu koyup karıştırdım. Unu, tuzu, kabartma tozlarını ilave ettim. Ele yapışmayan çok yumuşak bir hamur yoğurdum. Hamurdan parçalar koparıp, içlerine soğumuş olan kıymalı harçtan koydum. Yuvarlak şekiller verdim. Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm. Susam, çörekotu serptim ve fırında pişirdim.


Yorumlar