Soğanlı Poğaça

 


Vaktim olmadığı için, soğanlı poğaçanın hamuruna fırın mayası verdirdim. Poğaça hamuru daha hızlı kabardı. Fırını 220 derecede açtım ve hamuru yoğurana kadar açık tuttum. Fırına girebilen bir kapta hamuru yoğurdum. Fırını kapattım. Poğaça hamurunu fırına koydum. Fırının kapağı kapalı olarak, hamur kabarana kadar beklettim. Soğanlı poğaçanın hamurundan peynirli pizza, peynirli poğaça, soğanlı poğaça hazırladım. Poğaçalar ve peynirli pizza enfes oldular. Susam poğaçanın hamuruna çok yakıştı. Bolca susam serpmenizi öneririm.

 

Hamuruna:

1 Yumurta akı

1 Su bardağından 2 parmak eksik tereyağı, margarin (eritilmiş olacaklar), sıvı yağ karışımı

Yarım su bardağı soda (maden suyu)

Yarım su bardağı ılık süt

1 Yemek kaşığı şeker

1,5 Çay kaşığı tuz

Yarım paket ınstant maya (5gr.)

Aldığı kadar un

İçine:

Soğan (piyazlık doğranmış)

Ketçap, sıvı yağ

Kekik, pul biber, karabiber

Üzerine:

1 Yumurta sarısı

Susam, çörekotu

Sivri biber

Yapılışı: Soğanı sıvı yağla birlikte kavurup ocaktan alın. Ketçabı, baharatları ilave edip karıştırın. Hamurunu hazırlamak için sıvı malzemeleri, mayayı ve şekeri bir kâseye koyup karıştırın. Unu, tuzu ilave edin. Ele hafifçe yapışan bir hamur yoğurun. Fırın mayası verdirin. Hamuru 1 kez yoğurun. Hamurdan 12 adet beze yapın. İçlerine soğanlı içten koyup, yuvarlak şekiller verin. Tepsiye dizin ve bıçakla ortalarına çizikler atın. Ortalarına biber dilimleri koyun. 30 Dak. tepsi mayası verdirin. Üzerlerine yumurta sarısı sürün. Susam çörekotu serpin ve fırında pişirin. Fırından alınca, tepsinin üzerine 2 kat temiz bez örtün. İlk sıcaklığı çıkana kadar bu şekilde bekletin.


Yorumlar