Zeytinli-Kuru Biberli ve Kuru Domatesli-Kuru Domatesli Tam Buğday Ekmekleri


 

Betella’nın tam buğday ekmeği hamurundan yoğurdum. Tam buğday ekmeğinin tarifi burada. Hamur kabardıktan sonra hamuru 3 eşit parçaya kestim. Hamurun birine çekirdekleri çıkarılmış zeytin koyup, tekrar yoğurdum ve yuvarlak şekil verdim. 2. Hamura sıcak suda bekletip, fazla sularını sıktığım ve küçük küp doğradığım kuru domates koydum. Yuvarlak şekil verdim. 3. Hamura sıcak suda bekletip, fazla sularını sıktığım ve küçük küp doğradığım kurutulmuş dolma biberi ve kurutulmuş domates koydum. Kuru dolmalık biber biraz acıydı ve ekmeğe farklı bir lezzet kattı. İsterseniz pul biber ilave edebilirsiniz. Yuvarlak şekil verdim. Ekmekleri pişirme kâğıdı serilmiş tepsiye dizdim. Ekmekler 30 dak. mayalandı. Üzerlerine yumurta akı sürdüm. Çörekotu, susam serptikten sonra fırında pişirdim.

 


Yorumlar