Poğaça-Küçük Pide-Marmelatlı Çörek






Hamuru için:

2 Yumurta akı

1 Paket ınstant maya

1 Şişe soda (200ml.)

1 Su bardağı süt

1 Çay bardağı sıvı yağ

120gr Yumuşak margarin

2 Yemek kaşığı dolusu şeker

1 Tatlı kaşığı tuz

Aldığı kadar un

Ayrıca:

2 Yumurta sarısı

Süzme peynir

Erik marmeladı

Pudra şekeri

Susam, çörekotu

Yapılışı: Hamur malzemesinden ele hafif yapışan bir hamur yoğurdum. Hamurun üzerini 2 kat streçledim ve iyice kabarana kadar beklettim. Hamur kabarınca 1 kez yoğurdum. Hamurdan 10 adet beze yapıp, 10 adet poğaça hazırladım. İçlerine süzme peynir koydum. 2 Adet küçük yuvarlak pide hazırlayıp, Parmak uçlarımla üzerlerini şekillendirdim. Kalan hamurdan da 4 adet beze hazırladım. Bezeleri elle açıp, üzerlerine erik marmeladı sürdüm. Poğaça şekilleri verdim. Tepsi mayası verdirdim. Marmelatlı çörekler hariç, diğerlerine yumurta sarısı sürdüm. Susam, çörekotu serptim ve fırında pişirdim. Tepsinin üzerine 2 kat temiz bez örtüp, ilk sıcaklıkları geçene dek bu şekilde beklettim. Marmelatlı çöreklerin üzerlerine pudra şekeri eledim.

 


Yorumlar