Ev Yapımı Meyve Suyu

 


Meyve sularını göz kararı yaptığım ve şekerini damak tadımıza göre ayarladığım için (az şekerli yapıyorum), malzemelerin miktarını veremiyorum. Ev yapımı meyve suyunu istediğiniz donmuş veya taze meyvelerle hazırlayabilirsiniz. İsterseniz karışık meyvelerle de hazırlayabilirsiniz. Ben daha çok çilek, elma, şeftali, erik, kayısı ile hazırlıyorum. Yazın soğuk soğuk çok leziz oluyor. Sıcak tüketince de meyve çayı oluyor ve o da ayrı bir lezzette oluyor. Yazdan hazırladığımız şekersiz meyve kompostolarını da aynı şekilde hazırlıyorum.

 

Yapılışı: Temizlenmiş, çekirdekleri varsa çıkarılmış, soyulmuş (elma armutla yapılacaksa soyulması gerekir), yıkanmış meyveleri tencereye alın. Yeterince suyu ilave edin. Meyveler yumuşayana kadar pişirin. Blendırdan geçirip püre haline getirin. Şeker ilave edip koyulaşana, meyve suyu kıvamına gelene kadar pişirin.

 


Yorumlar