Diyet Patlıcan Mantı 2

 


Diyet patlıcan mantıyı pişirirken yağ kullanmadım. Ayrıca kendi diyetime göre yemeğin porsiyonunu şu şekilde ayarladım, 3 Yemek kaşığı dolusu közlenmiş küp kesilmiş patlıcanın üzerine 200gr. (3-4 yemek kaşığı) yoğurt koydum. Üzerine de 150gr. kıyma kavurması koydum. Bazen de kıyma kavurmasını 120gr. koyuyorum. Yanında 1 dilim tam buğday ekmeği tükettim. Doyurucu ve leziz bir yemekti.

 

4 Adet patlıcan

1 Kâse yoğurt

200gr. Kıyma

1 Soğan (yemeklik ince doğranmış)

1 Yeşil biber (küçük küp doğranmış)

1 Kâse kışlık domates püresi

2 Diş sarımsak (küçük küp doğranmış)

Maydanoz (ince doğranmış)

Tuz, karabiber, pul biber

Kırmızı toz biber, isot

Yapılışı: Patlıcanları közleyip, temizleyin ve küçük küpler halinde doğrayın. Kıymayı, yemeklik ince doğranmış soğanı, küçük küp doğranmış yeşil biberi, sarımsakları tavaya alıp kıymayı kavurun. Doğranmış maydanozu, tuzu, karabiberi, pul biberi, kırmızı toz biberi, isotu ilave edip karıştırın. domates püresini (rendelenmiş domates de kullanabilirsiniz) ekleyip pişirin. Servis tabağına sırasıyla patlıcanı, çırpılmış yoğurdu, kıyma kavurmasını koyup servis yapın.


Yorumlar