Taze Fasulyeli Börek


 


Taze fasulyeli fit böreği kışında pişirebilmek için yazdan taze fasulyeleri, boydan ikiye kesip haşladıktan sonra buzluğa kaldırmıştım. Buzunu çözdürüp, küçük küçük doğradım ve fazla sularını hafifçe sıktıktan sonra harçta kullandım. Ayrıca böreğin yarısını fasulyeli yarısını da peynirli (süzme peynir kullandım) yaptım. Taze fasulyeli böreği ailem sıcakken çok beğendi. Ben 1 gün bekleyince soğukken beğendim.

 

Hamuru için:

1 Yumurta (sarısı üzerine)

1 Paket Pakmaya mayalı poğaça harcı

200gr. Margarin (yumuşak)

1,5 Çay bardağı ılık süt

1 Çay bardağı ılık su

Aldığı kadar un, tuz

İçi için:

1 Kâse haşlanmış küçük doğranmış taze fasulye

1 Büyük soğan

1 Yemek kaşığı salça

Sıvı yağ, tuz

Karabiber, pul biber, isot

Kırmızı toz biber

Yapılışı: Yemeklik küp doğranmış soğanı sıvı yağla birlikte kavurun. Salçayı ekleyip kavurun. Tuzu, baharatları, fasulyeyi ekleyip kavurun. Hamuru hazırlamak için un ve tuz hariç. tüm malzemeleri karıştırın. Unu ve tuzu da ekleyip, ele yapışan biraz cıvığa yakın bir hamur yoğurun. Üzerini 2 kat streçleyin ve 2 misli kabarana kadar bekletin. Hamur kabarınca bir kez yoğurun ve yarısını yağlanmış tepsiye yayın. Üzerine taze fasulyeli içi yayın. Ben yarısına fasulyeli iç, yarısına da süzme peynir koydum. Üzerine kalan hamuru kapatın. 30 Dakika tepsi mayası verdirin. Üzerine 1 yumurta sarısı sürün. Çörekotu, susam serptikten sonra çatalla birkaç yerinden hafifçe delin. Taze fasulyeli böreği fırında pişirin. Fırından aldıktan sonra üzerine 2 kat temiz bez koyun. İlk sıcaklığı çıkana kadar bu şekilde bekletin.


Yorumlar