Karamelli Bisküvi Pastası

 


Karamelli bisküvi pastasının üzeri için karamelli çikolata yerine, karamel sos hazırlayarak karamel sos kullanabilirsiniz. Benim elimde karamelli çikolata vardı çikolata kullandım.

 

Sade pötibör bisküvi

Kakaolu pötibör bisküvi

Kreması için:

1 Yumurta

3 Su bardağı süt

1 Yemek kaşığı mısır nişastası

1 Yemek kaşığı un

1 Yemek şeker

1 Vanilya

1 Paket krem şanti

Üzeri için:

140gr. Karamelli kuvertür çikolata

Yeterince süt

Bisküvileri bulamak için: süt

Yapılışı: 2 Su bardağı sütü, unu, nişastayı, vanilyayı, şekeri, yumurtayı küçük bir tencereye alıp sürekli karıştırarak pişirdim. Krema soğuyunca içine, 1 su bardağı sütle çırpılmış krem şantiyi ilave edip karıştırdım. Islatılmış küçük boy baton kek kalıbına, bir miktar krema koyup yaydım. Kakaolu bisküvileri süte bulayarak 1 sıra kalıba dizdim. Üzerine krema koyup yaydım. Üzerine süte bulanmış sade bisküvileri dizdim. Kullandığım kalıp dolana kadar, bu şekilde devam ettim. En üstüne krema koydum. Üzeri için çikolata ve sütü küçük yanmaz tavaya koydum. Sürekli karıştırarak çikolatayı erittim. Sütü biraz fazla koyduğum için sos kıvamında bir çikolata hazırladım. Erimiş çikolatayı pastanın üzerine koyup yaydım. Buzdolabında birkaç saat veya 1 gece bekletilir ve dilimlenip servis yapılır.

 

 


Yorumlar