Fırında Sebzeli Köfte

 


Köftesi için:

400gr. Kıyma

1 Yumurta

1 Büyükçe soğan (rendelenmiş)

3 Yemek kaşığı tepeleme un

Maydanoz (ince doğranmış)

Tuz, karabiber, pul biber, isot, nane

Kırmızı toz biber, kimyon, kişniş

Ayrıca:

1 Kâse patates kızartması

1 Kâse biber kızartması

Sosu için:

3 Yemek kaşığı dolusu küp doğranıp tereyağında kavrulmuş soğan

1 Kâse domates püresi (kışlık olanlardan)

3-4 Diş sarımsak (rendelenmiş)

Sıvı yağ, tuz, Karabiber, kekik

Pul biber, isot, kişniş, fesleğen

1,5 Su bardağı su

Yapılışı: Köfte malzemelerini bir kâseye alıp yoğurdum. Köfte hamurunu 30 dakika buzdolabında beklettim. Köfte hamurum biraz cıvık olduğu için tavaya birer yemek kaşığı koyup pişirdim. Peçede yağlarını aldım. Sosu için, Sıvı yağda sarımsakları hafifçe kavurdum. Domates püresini, baharatları, tuzu, kavrulmuş soğanı ekleyip pişirdim. 1,5 Su bardağı su ekledim ve 1 taşım kaynattım. Fırın kabına köfteleri dizdim. Aralarına kızarmış biberleri koydum. Üzerine kızartmış patatesi koydum. Üzerine sosu döküp fırında pişirdim.


Yorumlar