Zeytinli Pastane Pizzası-Poğaça-Küçük Ekmekler

 


2 Yumurta (1 sarısı üzerine)

1 Su bardağı ılık süt

1 Yemek kaşığı yumuşak Teremyağ veya margarin (41gr.)

1 Çay bardağı sıvı yağ

1 Çay bardağı yoğurt

1 Paket ınstant maya

2 Yemek kaşığı şeker

1 Çay kaşığı tuz

Aldığı kadar un

Domates sos için:

Domates püresi (kışlık olanlardan)

Sarımsak (rendelenmiş)

Tuz, karabiber, pul biber, kekik, fesleğen

Ayrıca:

Patatesli iç ve süzme peynir maydanoz karışımı

Siyah zeytin (çekirdeksiz)

Kaşar peyniri rendesi

Yapılışı: Un ve tuz hariç tüm malzemeyi karıştırdım. Unu ve tuzu ilave edip, ele hafif yapışan bir hamur yoğurdum. Hamurun üzerini 2 kat streçleyip, 2 misli kabarana dek ılık bir yerde beklettim. Domates sosunu hazırlamak için sıvı yağda sarımsakları kavurdum. Domates püresini, baharatları, tuzu ilave ettim ve sosu pişirdim. Hamur kabarınca bir kez yoğurdum. Hamurun bir kısmından patatesli poğaça hazırlayıp oval şekiller verdim, bir kısmından peynirli poğaça hazırlayıp yuvarlak şekiller verdim. Bir kısmından küçük ekmekler hazırladım. Ekmeklere istediğiniz şekiller verebilirsiniz. Bir kısmından Zeytinli pastane pizzaları hazırladım. Zeytinli pastane pizzalarını hazırlamak için hamurdan bezeler kopardım ve yuvarlak şekiller verdim. Tepsiye dizip, üzerlerini bardağın arkasıyla çukurlaştırdım. Çukurlara sırasıyla domates sos, zeytin koydum. Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm. Poğaça ve ekmelere susam, haşhaş, çörekotu serpip fırına koydum. Pişmelerine yakın, pizzaların üzerlerine kaşar peyniri rendesi serptim. Kaşarlar eriyene kadar fırında tuttum. Fırından alınca tepsinin üzerine 2 kat temiz bez örttüm. İlk sıcaklıkları geçene kadar bu şekilde beklettim. 

 


Yorumlar