Mayasız Pişi-Kıymalı Pişi-Peynirli Pişi


Mayasız, kıymalı, peynirli pişileri dün Miraç Kandili için hazırladım. Mayasız pişiye istediğiniz şekilleri verebilirsiniz. Kurabiye kalıplarıyla ve bir su bardağının ağzıyla şekiller kesebilirsiniz. Ya da benim yaptığım gibi bıçak yardımıyla kare kare kesebilirsiniz.

 

Hamuru için:

1 Yumurta

1 Su bardağı yoğurt

 1 Çay kaşığı dolusu karbonat

Aldığı kadar un, tuz

Kıymalı içi için:

Kıyma, az salça

Soğan (ince yemeklik doğranmış)

Maydanoz, tuz, karabiber, isot

Kırmızı toz biber, pul biber

Peynirli iç için:

Süzme peynir maydanoz karışımı

Yapılışı: Kıymalı harcı hazırlamak için, soğan ve kıymayı tavaya alıp birlikte kavurun (ben yağ kullanmadım ağır olmasın diye siz yağ ilave edilirsiniz kıymayı kavururken). Salçayı ekleyip kavurun. Maydanozu, baharatları, tuzu koyup 2-3 dak. daha pişirin. Harcı soğutun. Hamuru hazırlamak için, yoğurt ve yumurtayı bir kâseye alıp çırpın. Elenmiş unu, karbonatı, tuzu ilave edin. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun. Hamuru 2 eşit parçaya kesin. Mayasız pişiyi hazırlamak için, hamurun birini merdaneyle açın ve istediğiniz şekilleri verin. Ben bıçakla kare kare kestim. Kızdırılmış yağda pişileri kızartın. Fazla yağlarını peçetede alın. Kıymalı ve peynirli pişileri hazırlamak için, İkinci hamuru da merdaneyle açın. Küçük bir kâse yardımıyla yuvarlaklar kesin. Bazılarına kıymalı içten, bazılarına peynirli içten koyun. Poğaça şeklinde kapatıp, çatalla kenarlarını bastırın. Hazırlanan pişileri kızdırılmış yağda kızartın. Peçetede fazla yağlarını alın. 


Yorumlar