Diyet Kahvaltı Tarifleri

 



                                Avokadolu Sandviç

 

Yarım avokadoyu, limon suyunu, tuzu, karabiberi, pul biberi, kırmızı toz biberi, isotu, kekiği küçük bir kâseye alın ve avokadoyu ezin. Bir dilim tam buğday ekmeğinin üzerine sürün. 1 Yumurtaya tuz, karabiber ekleyip çırpın. Küçük bir tavada çırpılmış yumurtayı yağsız olarak pişirin. Avokadolu ekmeğin üzerine yumurtayı koyun. Sırasıyla üzerine 2 dilim hindi füme, 1 dilim kaşar peyniri (30gr.), marul yaprakları ve 1 dilim tam buğday ekmeği koyun.





                         Çökelekli Krep 


Krep Hamuru İçin:

20gr. Tam buğday unu

1 Yumurta

Az kabartma tozu (çay kaşığının ucuyla)

5 Yemek kaşığı su

Birkaç dal maydanoz (ince doğranmış)

Tuz, karabiber, pul biber

Ayrıca:

1 Tatlı kaşığı zeytinyağı

Arasına:

1 Adet marul yaprağı

Roka, tere

Domates dilimleri

1 Yemek kaşığı çökelek

Limon suyu

Karabiber, pul biber

Yapılışı: Krep hamuru malzemelerini çırptım. 1 Tatlı kaşığı zeytinyağında, yanmaz tavada arkalı önlü pişirdim. Krebin üzerine sırasıyla çökelek, domates dilimleri ve kıvırcık yaprakları koydum. Rulo şeklinde sardım.




Domatesli Peynirli Yumurta


1 Yumurta

1 Domates

30gr. Süzme peynir

Birkaç dal maydanoz

Tuz, pul biber

Yapılışı: Doğranmış maydanozla, peyniri, pul biberi karıştırdım. Halka halka doğradığım domatesi yanmaz tavaya, tavanın ortasında boşluk bırakarak dizdim. Domateslerin üzerlerine peynirli karışımı koydum. Tavanın ortasına yumurtayı kırdım ve tuz serptim. Üzerine kapak kapatarak, kısık ateşte yağsız olarak pişirdim. Tarifi yağsız olarak pişirdim. İsterseniz 1 tatlı kaşığı yağ kullanabilirsiniz.



Fırında Domates


1 Büyük domates

30gr. Süzme peynir

1 Taze soğan (ince doğranmış)

Birkaç dal maydanoz (ince doğranmış)

Pul biber, karabiber, kekik

Yapılışı: Domates ve kekik hariç tüm malzemeyi karıştırdım. Domatesin içini oydum. Peynirli karışımı domatesin içine doldurdum. Üzerine kekik serpip, fırında pişirdim.  






Ispanaklı Diyet Omlet


1-2 Kök ıspanak

1 Büyük yumurta

1 Tatlı kaşığı zeytinyağı

30gr. Süzme peynir

Tuz, pul biber, karabiber

Yapılışı: Ispanağı yemeklik doğradım, yıkadım, fazla sularını sıktım. Kızdırılmış yağda ıspanağı soteledim. Üzerine yumurtayı kırdım. Küçük doğranmış peyniri serptim. Baharatları, tuzu serptim ve omleti pişirdim.

 



Baharatlı Peynirli Yumurta


1 Yumurta

1 Domates

30gr. Diyarbakır peyniri veya kaşar peyniri

Tuz, pul biber, karabiber, kekik

Yapılışı: Halka halka doğradığım domatesi yanmaz tavaya, tavanın ortasında boşluk bırakarak dizdim. Domateslerin üzerlerine tuzu ve baharatları serptim.  Domateslerin üzerlerine peynir dilimlerini koydum. Tavanın ortasına yumurtayı kırdım, tuz ve pul biber serptim. Üzerine kapak kapatarak, kısık ateşte yağsız olarak pişirdim.







Yorumlar