Aşure

 

Türk mutfağının geleneksel tatlılarından biri olan aşureyi, her sene farklı şekilde pişirirdim. Aşurenin içine bol malzeme koyardım. Bu sene daha sade, az malzemeli hazırladım. Tadı daha nefis oldu. Özellikle 1 gece buzdolabında bekleyince aşure enfes oldu.

 

250gr. Aşurelik buğday (döğme)

500gr. Şeker

Yarım su bardağı nohut

Yarım su bardağı kuru fasulye

Yarım çay bardağı pirinç

60gr. Kuru kayısı

75gr. Sarı kuru üzüm

Üzerine:

Üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz ben fotoğraftaki gibi süsledim.


Yapılışı: Buğdayı, nohutu, fasulyeyi akşamdan ayrı ayrı kaselerde ıslatın. Ertesi gün pirince su ekleyip ıslatın. Kuru fasulyeyi ve nohutu ayrı ayrı tencerelerde haşlayıp süzün. Buğdayı büyük bir tencereye alıp yeterince su koyun. Pişmeye bırakın. Pirinci, nohutu, fasulyeyi buğdayın pişmesine yakın tencereye koyun. Tüm malzemeler yumuşayınca küçük küp kesilmiş kuru kayısıyı, üzümü ilave edin. Üzüm ve kayısının yumuşamasına yakın şekeri ekleyin. Tüm malzeme yumuşayınca ocaktan alıp, kaselere aktarın.

 


Yorumlar