Tavuklu Noodle




Tavuklu noodle değişik ve harika bir tatdaydı.


Piyazlık doğramış soğanı, şerit kesilmiş kapya biberi, ince yarım ay kesilmiş havucu tavaya alıp sıvı yağla birlikte soteledim. İnce halka halka doğranmış pırasayı, dilimlenmiş sarımsakları ekleyip soteledim. Mantarı da ilave edip soteledim. Soya sosunu, karabiberi, pul biberi katıp karıştırdım. 3-4 Dak. daha pişirip, ocaktan aldım. Ben soya sosunu sevdiğim için biraz fazla koydum. Soya sosu tuzlu olduğu için tuz eklemedim. Tavuk etlerini (derili tavuk eti kullandım) biraz sıvı yağda kızarttım. Noodle paketinin üzerindeki yazan su miktarından, yarım su bardağı fazla su koydum tencereye ve kaynattım. Sebze çeşnili hazır noodle  biraz kırıp (kırmasanız da olur ben kırıp pişiriyorum) tencereye koydum. Paketin içinden çıkan baharatı ve yağı da tencereye koyup karıştırdım. Bazen noodle paketinden yağ çıkmıyor, çıkmazsa biraz sıvı yağ koyun. Tencereye derin dondurucudan çıkardığım haşlanmış mısırları da ilave ettim. Erişteler yumuşayana kadar pişirdim. Ben erişteyi sulu kıvamlı pişirdim. Sulu kıvamlı istemezseniz, yarım su bardağı fazla su koymayın.  Servis tabağına erişteden koydum. Üzerine soya soslu sebze soteden ve kızarmış tavuk eti parçaları koydum (kemiksiz tavuk eti kullanmanızı tavsiye ederim).

Yorumlar