Mantarlı Kıymalı Börek



Mantarlı kıymalı böreğin harcına hafif olması için yağ koymadım. İsterseniz kıymayla soğanı kavururken yağ ekleyebilirsiniz.

3 Yufka
İçi için:
1 Kâse doğranmış mantar
1 Soğan (ince yemeklik doğranmış)
200gr. Kıyma
Maydanoz (ince doğranmış)
Tuz, karabiber, pul biber
Kırmızı toz biber, isot
Sosu için:
1 Yumurta
1 Su bardağı+çeyrek su bardağı süt
Yarım çay bardağı sıvı yağ

Yapılışı: Sosu hazırlamak için, sos malzemelerini bir kâseye alıp çırptım. Harcını hazırlamak için, kıymayı ve soğanı tava alıp birlikte kavurdum. Mantarı ekleyip kavurdum. Maydanozu, tuzu, baharatları ilave ettim. 2-3 Dakika kavurup ocaktan aldım. Yufkaları iri parçalara kestim. Yufkaların yarısını aralarına sostan sürerek, yağlanmış yanmaz tavaya koydum. Üzerine hazırladığım ve soğuttuğum kıymalı mantarlı içi koyup yaydım. Kalan yufkaları da aralarına sostan sürerek tavaya koydum. Biraz sostan arttı, artan sosu da böreğin üzerine sürdüm. Böreğin üzerine kapak kapatarak ve kısık ateşte, arkalı önlü pişirdim.


Yorumlar