Kakaolu Kek




Sosu için:
1 Yemek kaşığı kakao
1 Yemek kaşığı tereyağı
2 Yemek kaşığı şeker
1 Su bardağı süt
Kek hamuru için:
2 Yumurta
1 Su bardağından 2 parmak eksik şeker
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
Yarım paket kabartma tozu
 1 Vanilya
1 Tepeleme tatlı kaşığı kakao
1,5 Su bardağı un
Ayrıca: Az süt

Yapılışı: Yumurtalarla şekeri mikserde iyice çırptım. Yağı, sütü ekleyip karıştırdım. Unu, vanilyayı, kabartma tozunu ilave ettim. Hazırladığım kek hamurunun bir kısmını kasesinde bırakıp, Kalanını pişirme kâğıdı serilmiş küçük bir tepsiye döktüm. Kâsede kalan kek hamuruna kakao ve biraz süt ekleyip karıştırdım. Tepsiye kakaolu keki de döktüm. Çatalla mozaik şekil verdim. Fırında keki pişirdim. Kekin üzerini, kürdanla birkaç yerinden hafifçe deldim. Sıcak kekin üzerine, sıcak sosu döktüm.
Sosun Yapılışı:
Tereyağını, kakaoyu, sütü tavaya aldım. Süt kaynayana ve tereyağı eriyene dek sürekli karıştırarak pişirdim. Şekeri ekledim. Şeker eriyene dek ve biraz koyulaşana kadar sosu pişirdim.


Yorumlar