İşkembe Çorbası



Ailemizin çorbası olan bu işkembe çorbasını çocukluğumdan beri pişiririz. Netten diğer işkembe çorbası tariflerine bakınca, bizim işkembe çorbasının çok farklı olduğunu gördüm. Bol sarımsaklı enfes bir çorbadır.

1kg. Kuzu veya dana işkembe
1 Yemek kaşığı tepeleme un
Sıvı yağ
Ayrıca:
Bol sarımsak rendesi
Limon suyu
Sıvı yağda yakılmış pul biber

Yapılışı: Yıkanmış işkembeyi bol suda iyice yumuşayana kadar haşladım. Küçük küpler halinde doğradım. Biraz sıvı yağda unu sarartmadan kavurdum. Yeterince su ve biraz da işkembenin haşlama suyundan tencereye koydum. İşkembeyi, tuzu ekleyip çorbayı pişirdim. Çorba kaselere aktarılır. Bol sarımsak, limon suyu eklenir karıştırılır. Üzerlerine sıvı yağda yakılmış pul biber (kırmızı toz biber de kullanabilirsiniz) gezdirilir.


Yorumlar